PDA

View Full Version : White S2


Nikki Conlon
23-10-2007, 05:20 PM
Now that am an official RR member thought i would start a car blog and introduce myself to the north east lot.

Went to pick the rallye up on saturday, needs alot of work doing to it and is goin to be a project for a track day car

heres a few pics

(think it used to belong to Dan)

http://i26.photobucket.com/albums/c129/Conlon87/DSC00702.jpg

http://i26.photobucket.com/albums/c129/Conlon87/DSC00699.jpg

Jonny_Paul
23-10-2007, 05:34 PM
Hello hello!

Whats the plans for it?

Nikki Conlon
23-10-2007, 05:41 PM
hopefully....

get all the supsension, bushes, axle etc sorted whilst everythings out and get it rolling, then a full respray as the car looks a bit battered, then get the front end of the car sorted engine wise, then get the interior sorted in it (roll cage etc)

Progress will be slow coz i am limited to what i can do aswell as knowledge and money :p But a suppose thats why it's a project

Jonny_Paul
23-10-2007, 05:47 PM
Sounds cool!

What are you doing engine wise? By the look of the pics it doesnt have one lol!

My brother has a track Saxo (click the banner in my sig!) and I've just bought a Saxo to use as a track car so I'm on doing that, my project for the winter.

If there's anything you need or are stuck with give me a shout.

Nikki Conlon
23-10-2007, 05:52 PM
Yeah it doesn't have. Some may disagree but am gonna go for a 16v lump, the usual breathing mods and a hard decision as to whether it is worth the money to get bodies on it or not? will see closer to the time and how desperate i am to get the car up and running

Manic motors, i got my gti lowered there! then again so does everyone else from the north east! :p

Cheers, sure there will be plenty of questions

Jonny_Paul
23-10-2007, 05:57 PM
While you have no engine, there is nothing wrong with putting a 16v in. We've looked into bodies and they seem to be alot of money and alot of work. With the inlet being at the back they dont really fit and some mods are required. Some gash mods in some cases. It all personal preference though!

olman
23-10-2007, 07:18 PM
it looks like you're missing a wheel on the trailor, i think i remember seeing some hodlum on the A1 flying about in a big merc with a missing wheel.

geordie
23-10-2007, 08:33 PM
we are here to help mate. and im only up the road so give me a shout if u need a hand

Nikki Conlon
23-10-2007, 09:45 PM
Cheers, appreciate it

gibbins
23-10-2007, 10:40 PM
sounds interesting. cant beleive dans has come back to the noth east lol

paulydixon
24-10-2007, 04:43 PM
WHoa, which one of Dans is it?

The one that was mint or the one i raped all the bits off?

Nikki Conlon
24-10-2007, 04:54 PM
lol. it's the one you raped all the bits off. this one needs alot of work doing to it

paulydixon
24-10-2007, 05:34 PM
God, what the fuck happened to it, it's dead!

Nikki Conlon
24-10-2007, 05:57 PM
the lad who had it before me stripped it completely to use as track day car and then decided not to finish it. so am gonna do it instead. not in any hurry to do it like

paulydixon
24-10-2007, 09:50 PM
Fair play buddy :)

kat
25-10-2007, 04:45 PM
Hiya,
looks like a canny lil project uve got there :)

i love throttle bodies! theres nowt that sounds better, (thats wot im having next)

it'll be a tricky job if you do it urself but thats wot this lot are for on here :)

we are all just up the road if ya need a hand :p
im a good spectator lmao!!

Nikki Conlon
25-10-2007, 06:08 PM
Thanks Kat!

yeah i would love them too. i dare say it is gonna be quite hard at times but am sure a will be able to find the answer on here.

Nikki Conlon
26-10-2007, 06:07 PM
not much, but started to take of the arches an at :rolleyes:


http://i26.photobucket.com/albums/c129/Conlon87/DSC00723.jpg

http://i26.photobucket.com/albums/c129/Conlon87/DSC00724.jpg

looks weird!

Back bumper is a pain in the arse to get off!

Dan_369
30-10-2007, 08:32 PM
Woah, looks a little different from when I had it lol

http://i75.photobucket.com/albums/i305/peev_and_dan/Dan%20Rallye/DSCF3788.jpg

http://i75.photobucket.com/albums/i305/peev_and_dan/Dan%20Rallye/DSCF3784.jpg

http://i75.photobucket.com/albums/i305/peev_and_dan/Dan%20Rallye/DSCF3783.jpg

Good Luck, not many people seem to follow through with this one, hope you get it sorted

peter86
30-10-2007, 08:46 PM
what happened to it? anway good luck with it mate;)

Nikki Conlon
30-10-2007, 10:54 PM
lol, it's in need of some lovin!

no offence to anyone, but by bits and bobs ave seen a think its had some rough patches, its alot worse now than it is in that photo Dan. lol

I want turinis back on it

Dan_369
31-10-2007, 11:26 AM
yeah I know what you mean, I bought it with the same intentions of you, but I with it bieng my daily driver, there was just too much to get on with. And them pisctures were the best I had lol

Nazor
31-10-2007, 11:51 AM
Great potential for this car!!

Hope the rebuild goes well fella!

Nikki Conlon
31-10-2007, 12:01 PM
lol, cheers

I hope it goes well too ;)

Fingers crossed i will have it in the new garage at the weekend so can start taking the suspension off

Nazor
31-10-2007, 12:05 PM
I am the same as you - i bought a non-working rallye in the summer and habve done little since

Mine is a 16v conversion but its nearly standard again because 8 valves only work :(

But hopefully January by the time i get it sorted!

Nikki Conlon
03-11-2007, 05:24 PM
wel, got the 106 in it's new home today.... next to my mates (what are the chances :p )

http://i26.photobucket.com/albums/c129/Conlon87/DSC00740.jpg

Got down and busy with the suspension, got more done today than i expected :o

http://i26.photobucket.com/albums/c129/Conlon87/DSC00744.jpg

http://i26.photobucket.com/albums/c129/Conlon87/DSC00743.jpg

http://i26.photobucket.com/albums/c129/Conlon87/DSC00745.jpg

http://i26.photobucket.com/albums/c129/Conlon87/DSC00747.jpg

think most of this needs renewin :(

http://i26.photobucket.com/albums/c129/Conlon87/DSC00748.jpg

Underneath was shocking! :yikes:

Gonna be goin through alot of degreaser, sand paper and paint to tidy all the underneath up aswell as the components

Lewis
08-11-2007, 02:55 PM
Jesus that is fucked!!! Good luck dude!

Nikki Conlon
08-11-2007, 04:35 PM
gonna need it, this weekend think am going to get a compressor and start sanding and spraying the underneath and in the engine bay. then think am gonna send the struts away to ghost developments (if there ok) and new bearings for them, then a bit saving for a donor car. But then again everything is easier said than done :p

Bonnie
08-11-2007, 05:50 PM
Good luck with the project Nick, shame to see Dan's ended up like that but looks like you are going to save it :)

kat
09-11-2007, 01:21 PM
those bearings look pretty fooked marra!! :yikes:

Nikki Conlon
12-01-2008, 05:26 PM
just a little update, not much happened little bit more strippin and cleanin...

http://i26.photobucket.com/albums/c129/Conlon87/DSC00824.jpg

been collecting little bits and bobs for the suspension, just looking for axle and struts so a can make a start on them

http://i26.photobucket.com/albums/c129/Conlon87/DSC00827.jpg

spent some money on some important parts :p

http://i26.photobucket.com/albums/c129/Conlon87/DSC00818.jpg

http://i26.photobucket.com/albums/c129/Conlon87/DSC00817.jpg

should make life alot easier and quicker once a get some air tools at the end of the month so a can start sandin and sprayin ready for the suspension

Nazor
12-01-2008, 05:30 PM
Nice to see it heading in the right direction :)